سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی تخصصی انواع لپ تاپ های استوک

حل مشکل داغ شدن لپ تاپ و دلایل آن

    نظر

این روزها با پیشرفت روز افزون دنیای تکنولوژی و فناوری، انجام بسیاری از امور بر عهده کامپیوترها مانند لپ تاپ استوک hp قرار گرفته شده و در همین راستا نگهداری از این ابزارها از واجبات دنیای تکنولوژی است. از همین حیث در این مطلب قصد داریم مشکلات عمده  و حل مشکل داغ شدن لپ تاپ ها را برای شما تشریح دهیم لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

دلایل اصلی و حل مشکل داغ شدن لپ تاپ

 

  • استفاده از برنامه ها و بازی‌های حجیم و سنگین:

برای حل این مشکل بهتر است هر چه سریعتر نسبت به ارتقای لپ‌تاپ خود اقدام کرده و RAM خود را با ظرفیت بالاتری تعویض نمایید.

همچنین می‌توانید هارد 2.5 اینچی خود را با حافظه SSD تعویض کنید و چنانچه لپ تاپ شما جزو آن دسته از لپ تاپ هایی است که از قابلیت تعویض CPU و VGA برخوردار است بهتر است نسبت به این موضوع هم فکری بکنید و هر چه سریعتر اقدام کنید.

حل داغ شدن لپ تاپ

 

  • استفاده از لپ‌تاپ در محیط های گرم و دارای دمای بالا:

یکی از دلایل مهم و اساسی بالا رفتن دمای لپ تاپ ها، استفاده طولانی مدت از آنها در محیط های گرم است. این عمل همچنین بر سرعت و عملکرد لپ تاپ شما تاثیر فاحش گذاشته و چنانچه قصد حل مشکل داغ شدن لپ تاپ خود را دارید بهتر است ابتدا محیط کار خود را تغییر دهید و چنانچه این کار برایتان مقدور نیست بهتر است از کول پد استفاده کنید.

  • وجود پرز و گرد و خاک در قسمت ورودی فن و استفاده از لپ‌تاپ بر روی فرش:

استفاده طولانی مدت از لپ تاپ در محیط هایی دارای غبار و پرز، باعث مسدود شدن جریان ورودی هوا می‌شود و از همین حیث پیشنهاد می‌کنیم هر چند وقت یک بار جهت جلوگیری از داغ شدن و حل مشکل داغ شدن لپ تاپ خود، آن را سرویس دوره ای نمایید و ترجیحا در محیط هایی مانند استفاده بر روی فرش، از لپ تاپ خود استفاده نکنید و ترجیحا برای حل مشکل داغ شدن لپ تاپ ، در حین استفاده، آن را روی میز قرار داده و یا در این مورد نیز از کول پد استفاده کنید.

  • خرابی فن و سیستم تهویه:

در این مورد، امکان دارد فن خنک کننده CPU لپ تاپ شما بر اثر مواردی مانند رطوبت، غبار، عدم سرویس دوره ای، دچار کندی شده و به مرور زمان از حرکت بایستد. در این شرایط می‌بایست لپ تاپ را باز کرده و فن آن را سرویس کنید.

داغ شدن لپ تاپ3

  • شل شدن پیچ‌های هیت سینک:

همان گونه که می‌دانید، هیت سینک، ورقی آلومینیومی یا مسی است که رابط بین فن و  CPUو گرافیک بوده و چنانچه پیچ های آن به صورت محکم و استاندارد به این قطعات متصل نباشد، این قطعات داغ می‌شوند و مشکل داغ شدن لپ تاپ برای شما ایجاد می‌شود. ما پیشنهاد میکنیم بعد از باز کردن و حل این مشکل، خمیر سیلیکون را نیز چک کنید و ترجیحا نسبت به تعویض آن اقدام کنید